پروژه ها

نهاد ها

راهنما

وبلاگ

پروفایل

search

۴ اهرم تاثیرگذار در رشد کسب‌وکار

blog

راه اندازی یا توسعه کسب‌وکار در ابتدا ممکن است کاری دشوار و پیچیده به‌نظر برسد، اما اگر ابزارها و اهرم‌های مناسبی در اختیار داشته باشید، می‌توانید با سرعت و سهولت بیشتری به نتایج مطلوب دست پیدا کنید. 

هرروز صدها کسب‌وکار کوچک و متوسط راه‌‌اندازی می ‌شوند و راز موفقیت بلندمدت آن‌ها، مدیریت صحیح کسب‌وکار و استفاده از اهرم های متنوع و  ابزارهای تجاری مناسب است. استفاده از این اهرم‌های اثرگذار باعث می‌شود تا شما برای رسیدن به دستاوردها و موفقیت در کسب‌وکارتان، با کمترین انرژی، بیشترین کارآیی و اثربخشی را تجربه کنید. 

در اینجا ۴ اهرم برتر که هر کارآفرین برای پیشرفت به آن نیاز دارد را به شما معرفی می کنیم. پلتفرم کارماران با ایجاد بستر مناسب و در اختیار قرار دادن این اهرم‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا اهرم‌های قدرتمندتری را برای رشد و توسعه خود بدست آورند.

 دانش

صاحبان کسب‌وکار با استفاده از دانش دیگران می‌توانند بسیاری از چالش‌های ذهنی و راهبردی خود را حل‌و‌فصل نمایند. وقتی موضوعی فکر شما را درگیر کرده و ذهنتان خسته شده است، به خودتان می گویید:« بروم یک کتاب بخوانم/ یا یک فیلم آموزشی ببینم/ یا یک پادکست گوش دهم» در لابلای سطور کتاب یا مطالب یک دوره آموزشی پاسختان را پیدا می‌کنید و درگیری ذهنیتان بر طرف می شود. پس علم دیگران می تواند نقطه اتکای دانش شما برای بهبود عملکردتان باشد.

دانش دیگران یک اهرم موثر برای رشد کسب‌وکار شماست و می‌تواند در قالب‌های مختلفی قابل بهره‌برداری باشد، مثل محتوای انتشاریافته از دیگران، اطلاعات افراد، زمینه مطالعات دیگران، ایده‌ها و خلاقیت سایرین می‌تواند الهام‌بخش شما در مدیریت کسب‌وکارتان باشد.

 

تجربه

هنر و مهارت‌های دیگران، نتیجه‌ تجربه‌ای است که افراد در حین عمل و اقدام یاد گرفته و کسب کرده‌اند. لازم نیست که همه تجربه‌ها و مهارت‌ها را صرفا از طریق تجربه فردی کسب نمایید. شما می‌توانید از فرصت تجربه و مهارت دیگران در قالب مشورت یا دعوت به مشارکت بهره‌مند شوید. 

مهارت همان فوت کوزه‌گری است که ممکن است فردی پس از طی سال‌ها تمرین و ممارست بدست آورده باشد و بتواند در کسری از زمان این تجربه را در اختیار شما قرار دهد.

کمک گرفتن از دیگران در قالب مشورت و یا ایجاد فرصت همکاری و مشارکت با افراد باتجربه از جمله مولفه‌های مهم در کسب  موفقیت بسیاری از کسب‌وکارهای برتر دنیا بوده است. 

در کارماران شما می‌توانید با اعلام نیازها و چالش‌های کسب‌وکار خود از تجربه، مشورت و مهارت‌های بسیاری از افراد که داوطلبانه مشتاق کمک‌رسانی به شما هستند استفاده کنید و در کنار رفع چالش‌ها از فرصت بهره‌مندی از افراد کارآزموده در جذب مشارکت در پروژه‌های خود برخوردار شوید.

 

 امکانات

کارماران بر این باور است که در اغلب موارد، چالش‌های یک کسب‌وکار صرفا مباحث مالی و پولی نیست و گاهی اوقات   به‌کارگیری ابزارآلات دیگران به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای تهیه همان ابزارها، بهره‌برداری از یک مکان، استفاده از تکنولوژی و فناوری شرکت‌های فناور به جای استفاده از روش های سنتی و همچنین به کارگیری ظرفیت‌های ارتباطی دیگران برای ایجاد فرصت‌های ویژه می‌تواند ارزش افزوده‌ای به‌مراتب بیشتر از منابع مالی کسب‌وکار شما داشته باشد.

فرض کنید می خواهید تولید محتوا کنید و استودیی ندارید، اما دوست شما یک استودیوی مجهز دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید، یا حتی گاهی تماس یک فردِ دارای ارتباطات قوی می‌تواند امکانات و ظرفیت‌های موردنیاز کسب‌وکار شما را خیلی زودتر و با سهولت بیشتری در اختیارتان قرار دهد. 

براین‌اساس شما می‌توانید از اهرم امکانات دیگران برای توسعه سریع‌تر کسب و کارتان استفاده کنید.

 

سرمایه

آخرین و مهمترین ابزار و اهرم تاثیرگذار در کسب‌وکار شما، سرمایه و جریان اقتصادی دیگران است. 

هنگامی‌که شما طرح و ایده‌ای را در قالب یک پروژه تعریف می‌کنید، می‌توانید با استفاده از سرمایه و ثروت دیگران آن را عملیاتی کنید. وقتی حامیان و سرمایه‌گذاران با طرح و پروژه شما آشنا شوند و برای آن‌ها جذابیت مادی یا معنوی داشته باشد می‌توانند سرمایه موردنیاز شما را در قالب حمایت‌های مبتنی بر «قرض‌الحسنه» و یا سرمایه‌گذاری مبتنی بر مشارکت تامین نمایند. 

سرمایه‌های مالی و یا غیر مالی مانند اعتبار مبتنی بر دارایی افراد، امتیازات مالی و اعتباری افراد، ضمانت مالی برای دریافت تسهیلات و ... از مهمترین اهرم‌های رشد کسب‌و کار شما هستند. 

در پلتفرم کارماران زیرساخت‌های متعددی برای جذب و به‌کارگیری منابع مالی برای اجرایی شدن پروژه‌های شما تدارک دیده‌ شده است. شما می‌توانید با پروژه خود و ارائه آن در سکوی کارماران، منابع مالی خود را از طریق حامیان، نهادهای اجتماعی، نهادهای عمومی تسهیلگر و اطرافیان مورد اعتماد خود، در قالب قرض الحسنه، دریافت نمایید و هر چه سریعتر برای اجرایی‌سازی پروژه خود دست‌به‌کار شوید.