پروژه ها

نهاد ها

راهنما

وبلاگ

پروفایل

سرگذشت کارماران

  • در سال 1395 با اهتمام و پیگیری ویژه شهید آیت الله رئیسی و همکاری بنیاد کرامت رضوی، با رویکرد طراحی مدل و الگوی بومی حمایت از کسب و کارها، پروژه تحقیقاتی وش طراحی سامانه کارآفرینی اجتماعی کارماران با هدف توانمند سازی کسب و کارهای کوچک و محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار آغاز شد.

  • در سال 1399 مرحله دوم فعالیت کارماران با ماموریت ورود میدانی به منظور شکل گیری زیست بوم اشتغال آفرینی، ایجاد شبکه کریمان، فعال سازی هسته های جهادی اشتغال آفرین و ترویج گفتمان "کار و پیشرفت" به عنوان محوری ترین فعالیت میدانی، اجرا شد.

  • از ابتدای سال 1401 با تعیین ماموریت های اصلی با تمرکز بر توانمندسازی، شبکه سازی و تامین مالی بر مبنای قرض الحسنه، سامانه جامع کارماران ویرایش و بازنویسی شد و هم اکنون در حال پیگیری و توسعه زیرساخت های خود می باشد. 

detail
detail

ایده کارماران

ایده کارماران پس از آن شکل گرفت که در مجموعه سبک زندگی حیات طیبه سیر مطالعاتی مهمی برای بررسی عناصر تحول آفرین در سبک زندگی آغاز شد.

در این اقدام پژوهی، تاثیرگذاری عوامل موثر در سبک زندگی به نحوی بررسی شد که پس از جمع بندی روندها، بتوان به مولفه هایی رسید که در صورت ایجاد تحول در روندهای سبک زندگی، با کمترین هزینه، اثرگذارترین تکانه را در جهت تحقق اهداف تمدن نوین اسلامی ایجاد کرد.

نتیجه نهایی در این پژوهش نشان داد که ایجاد تحول و بکارگیری نوآوری اجتماعی در زیست بوم اشتغال آفرینی و کسب و کار می تواند به تحول در سبک زندگی منجر شود.  از این رو، سامانه کارماران با دو ویژگی سبک زندگی و مقیاس پذیری طراحی و پیاده سازی شد. 

کارماران

کارماران یک ابزار مشارکت جمعی برای توسعه زیست بوم اشتغال آفرینی منطقه ای است که از کسب و کارهای کوچک و متوسط حمایت می کند. این پلتفرم با ایجاد پیوند میان  کسب و کارها، نهادهای اجتماعی ملی و محلی، نیکوکاران و دستگاه های دولتی، چالش ها و مسائل کسب و کارها را در قالب اقدامات جمعی حل می کند.

  • برای کسب و کارها امکان تامین مالی جمعی مبتنی بر قرض الحسنه، آموزش و توانمندسازی کسب و کارها، جذب منابع و امکانات غیر مالی، تقویت شبکه تجاری، افزایش فرصت های فروش و صادرات و ارائه خدمات متنوع در جهت بهبود مدیریت کسب و کارها را فراهم می کند.

  •  نهادهای اجتماعی می توانند با استفاده از ابزارهای اشتغال آفرینی کارماران، تأثیرگذاری بیشتری در جامعه مخاطب خود داشته باشند.

  • حامیان و خیرین عرصه اشتغال می توانند با شفافیت و اطمینان کامل، کسب و کارهای متقاضی را شناسایی و با حمایت خود به اشتغال و توانمندسازی جوانان کمک کنند.

detail
detail

صنایع کوچک، پیشران اشتغال آفرینی

  •  در ایران، 7 تا 9 درصد تولید ناخالص داخلی به فعالیت صنایع کوچک و متوسط وابسته است و 60 درصد اشتغال کشور مدیون فعالیت این واحدهاست.  

  • بنگاه های کوچک نسبت به صنایع دیگر زود بازده و از لحاظ زمانی در مدت کوتاهی قابل بهره برداری هستند و نیاز به تامین منابع مالی حجیم و سنگین ندارند. 

  • برای متولیان عرصه کارآفرینی و اشتغال توسعه این دسته از صنایع به منظور افزایش اشتغال و ایجاد رفاه اجتماعی دارای اهمیت بسیار بالایی است.

  • بنگاه های کوچک بر اساس نیازهای محلی و منطقه ای ایجاد می شوند و با رشد و توسعه خود باعث گسترش اشتغال، ترویج فرهنگ تولید و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری های زودبازده می شوند. 

سکوی کارماران در تلاش است تا با توسعه و پیشرفت کسب و کارهای خرد و صنایع کوچک در مسیر افزایش اشتغال، تقویت اقتصاد مقاومتی و بکارگیری منابع مردم در مسیر رونق و جهش تولید گام بردارد.

سکوی حمایت های غیر مالی

چالش ها، موانع و کمبودهای بسیاری ممکن است از پیشرفت کسب و کارها جلوگیری و یا سرعت رشد یک پروژه را کاهش دهد.

نداشتن نیروی کار ماهر، عدم توانایی در دریافت مجوز های لازم، مشکلات حقوقی و مالی، چالش فروش و عرضه محصولات تولید، ضعف در مهارت های مور نیاز، نداشتن مکان مناسب برای تولید و ده ها مسئله دیگر از جمله مواردی است که گاها حل آن ها می تواند ارزش بیشتری نسبت به حمایت مالی برای کسب و کارها ایجاد نماید.

صاحبان کسب و کار می توانند از بخش همکاری ها، هر نوع درخواست همکاری که مورد نیازشان هست درج و توضیحات تکمیلی آن را ثبت کنند. کمیته حمایت های غیرمالی کارماران، نهادهای اجتماعی ملی و محلی و حامیان کسب و کار ممکن است بتوانند این مشکلات را با سرعت بیشتری مرتفع کنند. 

detail
detail

از پروژه ها حمایت می کنیم!

تمرکز اصلی کارماران برای جذب حمایت و تامین مالی، برای یک پروژه معین است نه صرفا حمایت کلی از کسب و کارها. به عبارتی هر کسب وکاری ممکن است ده ها پروژه متنوع برای تولید و عرضه محصولات خود داشته باشد.

 صاحبان یک کسب و کار تنها می توانند یک پروژه معین که شامل تولید یا ارائه تعداد مشخصی محصول یا خدمت در بازه زمانی معین است را ثبت نمایند. برای مثال پروژه یک کسب وکار تولید دفتر مدرسه می تواند اینگونه باشد: تولید 5 هزار دفتر 100 برگ با طرح ایرانی اسلامی برای عرضه در نمایشگاه شهریورماه