پروژه ها

نهاد ها

راهنما

وبلاگ

پروفایل

search

چگونه در مورد پروژه خود با مخاطبانتان سخن بگویید؟

blog

ترویج و اطلاع رسانی

چگونه در مورد پروژه خود با مخاطبانتان سخن بگویید؟ تبلیغات باید از همان ابتدا بخشی از برنامه ریزی شما باشد.

قبل از راه‌اندازی، یک طرح تبلیغاتی آماده کنید

در ابتدای فرآیند برنامه ریزی خود، به این فکر کنید که چگونه پروژه خود را پس از قرار گرفتن بر روی سکوی کارماران تبلیغ می کنید. حمایت و پشتيباني افرادی که شما را می شناسند در ابتدای شروع جذب حمایت يك شروع قدرتمند به شما مي دهد. تامین منابع اولیه در روزهای اول می تواند به افزایش شانس موفقیت پروژه شما در جذب حمایت کمک کند.

یک لیست تهیه کنید

با تهیه فهرستی از همه افرادی که قصد دارید در مورد پروژه خود با آنها ارتباط برقرار کنید، شروع کنید. به عنوان مثال، به آخرین 50 نفری که با آن ها تماس گرفته اید و  یا پیامک ارسال کرده اید و یا در گروه های مجازی با آنها در ارتباط هستید فکر کنید، احتمالاً اینها افرادی هستند که در روزهای اول از پروژه شما پشتیبانی خواهند کرد. شماره تلفن، و آدرس رسانه های اجتماعی و لینک گروه هایی که در آنها عضو هستید در یک مکان جمع آوری کنید.

مخاطبانتان را طبقه بندی کنید

در مرحله بعد، مخاطبین خود را به چند گروه تقسیم کنید. دوستان، خانواده، همکاران و گروه های خاص را در نظر بگیرید و پیام های خاصی را برای هر گروه آماده کنید. به عنوان مثال، پیام خود را برای دوستان در چارچوب‌های دوستانه ای تنظیم کنید که فکر می‌کنید ممکن است برای آنها جذاب باشد.

یک تقویم ایجاد کنید

پویش اطلاع رسانی خود را به صورت جامع در نظر بگیرید: چگونه می خواهید پروژه خود را قبل از راه اندازی، در روزهای اول، هفته دوم و بعد از آن تبلیغ کنید؟ برای برنامه‌ریزی تماس ها، اطلاع رسانی در رسانه‌های اجتماعی، به‌روزرسانی‌های پروژه و موارد دیگر، یک تقویم هفته به هفته تنظیم کنید.مثلا:

حداقل یک هفته قبل: پیش نویس پست های رسانه های اجتماعی، خبرنامه ها و سایر محتواها را برای اعلام پروژه خود تهیه کنید. صفحه پیش از راه اندازی و/یا پیش نمایش خود را با 10 دوست به اشتراک بگذارید.

هفته اول: به لیست پستی، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و دوستان و خانواده خود اطلاع دهید.

هفته دوم یا سوم:  از فرصت تبلیغاتی سایت ها و درگاه های اطلاع رسانی عمومی با پرداخت هزینه برای اطلاع رسانی خود استفاده کنید.

روزانه: بخش هایی از صفحه خود را که امکان به روز رسانی دارد، از جمله اخبار کسب و کار، گزارش عملکرد، پاسخ به پرسش های مطرح شده توسط مخاطبان، عکس‌ها یا ویدیوهای گزارشی که قبلاً دیده نشده‌اند و ... در صفحه خود بارگذاری کنید.


برچسب‌ها: