پروژه ها

نهاد ها

راهنما

وبلاگ

پروفایل

search

نکات کلی درباره شرایط ثبت پروژه

blog

کارماران از پروژه های مختلفی در حوزه های متنوع استقبال و حمایت می کند. برای آشنایی با حوزه های مورد حمایت کارماران می توانید به صفحه جستجوی گروه های و دسته های موضوعی  مراجعه کنید. کارماران قصد دارد تا منابع مالی و غیر مالی به صورت هدفمند، هوشمند و با بهره وری بالا در اختیار کسب و کارها قرار گیرد تا بتوانند با سرعت و کیفیت بالاتری در مسیر رونق اقتصادی خود گام بردارند. لذا ممکن است شرایط ویژه ای را برای هدایت و راهبری سامانه در نظر بگیرد. برخی از نکات حائز اهمیت برای کارماران عبارتند از:

 

پروژه ها باید تبدیل روند تولیدیک محصول ملموس و قابل اشتراک گذاری باشند:

شاید بتوان از ساز و کار سامانه کارماران برای امور مختلفی بکار برد اما آنچه که جزء اهداف جدایی ناپذیر کارماران است تمرکز بر روی پروژه های کسب و کارهایی است که در صدد پیشرفت و تعالی خود هستند. روز افتخار آمیز کارماران روزی است که یک کسب و کار گزارش اتمام پروژه را اعلام و تصاویر محصولات تولید شده خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.

اطلاعات پروژه ها و آمار و گزارشات باید صادقانه و واضح ارائه شوند:

جامعه ما بر اساس اعتماد و ارتباطات ساخته شده است. پروژه ها نمی توانند مردم را گمراه کنند یا حقایق را نادرست نشان دهند. صاحبان کسب و کار باید در مورد آنچه که قصد دارند به انجام برسانند و چگونه برای انجام آن برنامه ریزی می کنند صادق باشند. هنگامی که یک پروژه شامل ساخت و توزیع چیزی پیچیده، مانند یک ابزار، می‌شود، ما از پروژه‌ها می‌خواهیم که نمونه اولیه آنچه را که می‌سازند به حامیان نشان دهند و استفاده از تصاویر گمراه‌کننده را ممنوع می‌کنیم. همچنین تولیدکنندگان نباید تعداد حامیان یا مبالغی را که برای پروژه‌هایشان تعهد شده‌اند، به اشتباه معرفی کنند یا به‌طور مصنوعی افزایش دهند. 

پروژه ها نمی توانند برای امور خیریه جمع آوری کمک کنند

کارماران صرفا از پروژه های اقتصادی که منجر به تولید و اشتغال می گردند حمایت می کند. بسیاری از موسسات خیریه به عنوان نهاد اجتماعی در کارماران در قالب حمایت از اشتغال از خیرین حمایت های مالی جمع آوری و از کسب و کارها حمایت می کنند. از این رو پروژه‌ها نمی‌توانند قول جمع‌آوری بودجه برای کمک به یک موسسه خیریه یا اهدف خیرخواهانه بدهند. وجوه جمع‌آوری‌شده در کارماران فقط باید برای تسهیل پروژه‌ای که توسط صاحب کسب و کار در صفحه پروژه مشخص شده است، صرف شود.

پروژه ها حق ارائه پیشنهاد سود یا واگذاری سهام به حامیان را ندارند:

فرایند تأمین مالی در سامانه کارماران مبتنی بر قرض الحسنه است و هیچ یک از طرفین حق تعیین شرط و یا پیشنهاد سرمایه گذاری در قالب حمایت از پروژه را ندارند. کارماران با فرایند رشد و توسعه کسب و کارها در قالب سرمایه گذاری و یا مشارکت در تولید و یا هر گونه سهامداری مخالف نیست، اما وظیفه ذاتی خود را ترویج فرهنگ قرض الحسنه در حوزه اشتغال، تقویت زیست بوم اشتغال آفرینی و جهش تولید قرار داده است. لذا در صورت مشاهده و یا ارائه گزارش مبنی بر تخلف از اصول اصلی کارماران منجر به تعلیق پروژه و حذف از سکوی تامین مالی می گردد.

امتیاز ویژه برای نوآوری در کسب و کار، کارآفرینی اجتماعی و تولید محصول هویت ساز 

بسیاری از صنایع و کسب و کارهای عمومی محصولاتی تولید می کنند که تنها ارزش فیزیکی دارند و ماده اولیه تولید آن ها را از طبیعت فراهم می کنند. این محصولات معمولا ارزش خاصی به جز تامین مایحتاج مصرف کننده ایجاد نمی کنند. در صورتیکه بسیاری از محصولات تولید شده توسط کسب و کارهای کوچک، متوسط و حتی بزرگ مقیاس با بهره گیری از ابتکار عمل کارآفرین و استفاده خلاقانه از ارزش های مورد تایید مصرف کننده می تواند در رونق کسب و کار و توسعه بازار و تقویت برند تولیدکننده تحول آفرین باشند. ماده اوليه توليدات در صنايع خلاق و  فرهنگی، از احساسات و تراوش های ذهنی افراد خلاق و اصحاب فرهنگ و هنر گرفته می شود؛ و آنچه ارزش تولیدات و خدمات فرهنگی را رقم می زند، محتوای آنها است که یک پیام فرهنگی را به مخاطبان خود انتقال میدهد.

تمرکز بر روندهای سبک زندگی مطلوب، استفاده از کاراکتر و شخصیت پردازی برای معرفی محصولات، پیوست فرهنگی و هنری در بسته بندی محصولات، تقویت هویت (برند) منطقه ای برای فروش بهتر محصولات بومی، استفاده از ابزار های رسانه ای و تولید محتوای مناسب برای خلق ارزش بیشتر، پیوند محصول با نیازهای معنوی مصرف کننده از جمله نیاز های روحی و روانی، دینی و معنوی و حس زیبایی شناختی و هنر دوستی  و...  از جمله مولفه های تاثیر گذار بر ارزش آفرینی محصولات تولیدی با رویکرد نوآورانه و صنایع فرهنگی است.

پروژه ها نمی توانند شامل محصولات ممنوعه یا خلاق قوانین کشور باشند:

کارماران مانند هر پلتفرم دیگری پایبندی به رعایت قوانین و مقررات کشور را وظیفه خود می‌داند و همکاران و مخاطبان کارماران، از جمله نهاد های اجتماعی، صاحبان کسب و کار و حامیان نیز ملزم به رعایت این قوانین هستند.  برخی از موارد ممنوعه عبارتند از:

هر محصولی که دارای محتوای مستهجن و خلاف عفت عمومی باشد

هر محصولی که مخصوص قمار و شرط بندی باشد.

محصولات غذایی که شرعا حرام هستند مانند تولید الکل یا گوشت خوک و ...

 محصولات غذایی و دارویی که تولید آن از طرف سازمان غذا و دارو ممنوع اعلام شده باشد.

محصولاتی که دارای محتوای توهین آمیز و خلاف واقعیت داشته باشند.

تولید هر گونه مواد مخدر و روانگردان ها

تولید اسلحه و محصولاتی که به نوعی در رسته سلاح های نظامی قرار می گیرند.

همه موارد ممنوعه در این بخش قابل ارائه نیست و شما می توانید به صفحه پروژه ها و محصولات ممنوعه مراجعه کنید.

نکته بسیار مهم: تشخیص و ارزیابی و تصمیم نهایی درباره ماهیت پروژه به عهده کارماران است و این سامانه می تواند بنا بر صلاحدید خود نسبت به تعلیق هر گونه پروژه مشکوک نیز اقدام نماید.


برچسب‌ها: