پروژه ها

نهاد ها

راهنما

وبلاگ

پروفایل

search

بودجه بندی را جدی بگیرید!

blog

کارماران از مدل تامین مالی حداقل قابل قبول و حداکثر مورد نیاز استفاده می کند. اگر پروژه شما به حداقل قابل قبول نرسد، وجوه جمع آوری شده به کیف پول حامیان بازگشت داده خواهد شد و هیچ مبلغی به کسب و کار متقاضی پرداخت نمی گردد. اما اگر در بازه زمانی معین شده به مبلغ حداقل قابل قبول برسد وهمچنین در بازه مذکور یا حتی کمتر از زمان معین شده به سقف مبلغ مورد نظر برسد، وجوه تامین شده به کسب و کار پرداخت می گردد. این سازوکار به این دلیل است که حامیان با اطمینان از اینکه شما می‌توانید با مبلغ حداقل و یا حداکثر قابل قبول پروژه خود را به انجام برسانید، از کسب و کار شما حمایت کنند.

هدف تامین مالی شما باید حداقل و حداکثر مقداری باشد که برای انجام آنچه وعده داده اید نیاز دارید. اولین قدم برای تعیین این هدف، تعیین بودجه است. به زبان ساده، بودجه بندی پروژه به برآورد هزینه انجام فعالیت‌ها در طول هر مرحله پروژه اشاره دارد. بودجه بندی به ما می‌گوید برای اجرای یک طرح، چقدر باید هزینه کنید. بودجه بندی امکان توجیه اقتصادی پروژه‌ها را فراهم می‌کند. قبل از اینکه هر پروژه‌ای تأیید شود، حامیان همیشه می‌خواهند بدانند هزینه آن چقدر است. این کار در تشویق حامیان برای حمایت از پروژه، نقش مهمی دارد.

توجه داشته باشید کارماران از ساختار کسب و کار شما حمایت نمی کند و فقط از پروژه شما به عنوان یک فرایند تولید معین با حجم مشخصی از تولید حمایت می کند. لذا در بودجه بندی خود صرفا به هزینه هایی استناد کنید که به صورت ویژه در فرایند تولید و اجرای پروژه ثبت شده، صرف می شوند.

بسته به نوع پروژه شما، بودجه پروژه ممکن است شامل هزینه‌های زیر باشد:

هزینه‌های نیروی کار: مثل دستمزد، حقوق و مزایا

هزینه‌های مواداولیه و ابزار موردنیاز: مثل تجهیزات، خدمات و لوازم و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید یک محصول

هزینه‌های عملیاتی هر مرحله پروژه: مثل هزینه های جاری مثل قبوض، اجاره، مواد مصرفی و هر نوع هزینه ای که برای گذران امورات عادی پروژه هزینه می گردد.

هزینه‌های حمل‌ونقل و بسته بندی: اگر پروژه نیاز به سفر یا حمل‌ونقل یا ارسال پستی محصولات را داشته باشد.

هزینه‌های تحقیقاتی و خدماتی: هرگونه مطالعه یا نظر تخصصی که ممکن است نیاز داشته باشید، مثل مشاوره حقوقی، مالی  و مالیاتی و ...

سرمایه در گردش: پول مازاد برای هزینه‌های احتمالی و پیش بینی نشده، مثل هزینه تعمیر تجهیزات، یا کمبود مواد اولیه و هر هزینه دیگری که ماهیت پروژه شما به آن نیاز دارد.

 

 

 

 


برچسب‌ها: